maandag 2 november 2009

week 2: beetje rondreizen

Deze week heb ik twee tripjes gedaan.

Het eerste was naar Ribeirão Preto, een stad op een honderdtal kilometer van Franca.



Dit om al het papierwerk in orde te brengen. Registreren, meer papieren met stempels, meer foto's. Maar ondanks mijn verwachtingen met betrekking tot de bureaucratie in een land als Brazilië, ging het toch redelijk vlot. Nu ik dus officieel in Brazilië verblijf, heb ik ook een identiteitskaart (voor buitenlanders). Nu is dat nog een voorlopige maar binnen 40 tot 60 dagen, kan de echte, indien gewenst, opgehaald worden. De volgende keer probeer ik er wel een daguitstapje van te maken want buiten het busstation en het politiebureau heb niets van de stad gezien.

De tweede trip was werk gerelateerd. Eliézer, mijn collega, ging naar Uberlândia om een mogelijke klant te bezoeken.



Al hoewel deze eerste meeting in het Portugees was, heb ik er toch het een en ander van opgestoken. Alle onderhandelingstacktieken  in werking zien! De hele rit duurde ongeveer zes uur (heen en terug). Mooi om door het landschap te rijden en alles te zien voorbijkomen. Op weg terug naar huis werd er ook nog een beetje actie tegenaan gegooid. We waren op een tweebaans weg aan het rijden toen het begon te regenen.Vanuit de andere richting kwam er een vrachtwagen aan waarvan de achteras al aan het slippen was. Dan kwam hij recht op ons afgereden, Eliézer kon de auto nog aan de kant gooien. De vrachtwagen passeerde ons rakelings en belandde dan in de gracht. Iedereen heel veel geluk, en geen gewonden :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten