maandag 2 november 2009

namiddag op de fazenda

Een van mijn collega's, Eliézer had me uitgenodigd om elke hem en zijn familie te lunchen. Dus voor de voorbije week ben ik al elke middag in zijn huis gaan eten. Dit samen met zijn familie: Luiza, zijn vrouw die ook bij Plano Bê werkt, Andrea en hun zoon Matteus. Hun gastvrijheid reikt nog verder want dit weekend hadden ze me uitgenodigt om samen zondagmiddag door te brengen op de fazenda (landhuis, boerderij) van een vriend. Een klein halfuurtje rijden buiten Franca was er een klein zandweggetje waar het serieuze domein begon. Na nog een tijdje door de koffieplanten te hebben gereden kwamen we bij het huis aan. Naast mijn baas en zijn gezin was er ook het gezin van zijn vriend, Mario en nog enkele vrienden. Het was zeker leuk om iedereen te leren kennen, ondanks dat soms heel moeizaam gaat. Het portugees wordt hierdoor natuurlijk wel getraind.
Ik heb echt genoten van de rustige namiddag in het midden van de natuur in goed gezelschap, ijskoud bier en een barbecue met heel lekker vlees.

Opmerkelijke dingen: termieten, mangobomen, bananenbomen, eucalyptus, koffieplanten, papayabomen, echte vlinders en Angoolse kippen. Niet daar gezien maar toch de moeite: grote salamanders, papegaaien en toekans(!!!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten