woensdag 18 november 2009

Riberão Preto van naderbij bekeken

Na een eerder blitsbezoek aan Riberão Preto wou ik toch nog eens teruggaan om de stad deftig te verkennen. Dus ging ik afgelopen zaterdag op pad met een van mijn huisgenoten, Jaspion. Na een rustig ontbijt namen we de bus. Alhoewel de bus geen air conditioning of luchtblazers had, konden de ramen gewoon open. Dus beeld je een halflege bus in  met ne lekker warme wind daardoor. Ideaal voor een dutje.

Toen we daar aankwamen was het 36 graden zonder wind, niet de ideale omstandigheden om te vertoeven in de zon. Maar het centrum van de stad was wel mooi. Alhoewel er weinig te zien was het sighseeing gedeelte beperkt tot een paar parken, een theater, een kerk en een bar. Na het centrum te hebben verkend was het tijd voor een beetje shopping. Daarvoor is de stad in de buursteden vooral bekend, er zijn immers twee shopping centra die in tegenstelling tot de stadscentra deftige winkels hebben, waaronder een paar grotere ketens zoals C&A, Decathlon en zelfs Fnac! Jaspion was niet echt op de hoogte van de route naar een van deze shopping centers, maar na wat navragen hadden we toch een 'goede weg' gevonden. Een klein uurtje later kwamen we aan in het shopping center. Wat vooral opvalt is dat er in elke winkel ongelofgelijk veel personeel is. Voor een kleine kledingwinkel waar we waren liep dit al gauw op tot 13 verkoopsters. Of dit nu komt doordat het goedkoop is om deze mensen in dienst te houden of doordat de Brazilianen veel van persoonlijke service houden heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Na al dat geshop gingen we terug naar het centrum waar het ondertussen al een klein beetje was afgekoeld. Een bezoek aan deze stad is niet geslaagd zonder een bezoek aan Pinguin, een bekend café. Dus moesten we daar wel onze dag afsluiten met enkele chopps (een pint van het vat). Gelukkig ben ik de smaak van Belgische pils als vergeten want anders zou het niet zo goed gesmaakt hebben!

Ik heb ook een kort filpmje gemaakt, dat hieronder te bekijken valt:


1 opmerking:

  1. HEy Dennis!
    Ik had net de link van je blog gekregen van Gerlinde, om de mede ep's een beetje te kunnen volgen :) en ik zie dat jij je daar ook al helemaal geinstalleerd hebt! HOe valt de traineeship mee en wat voor werk moet je doen? BIj mij is het tot nu toe echt een superervaring geweeest!!!
    Kus
    Ine

    BeantwoordenVerwijderen