maandag 26 oktober 2009

werkweek numero uno

Mijn eerste werkweek zit er op! Veel is er nog niet gewerkt want de bedoeling van deze eerste week was om de collega's en het bedrijf te leren kennen. Dit is dan ook uitgebreid gebeurd, door middel van lange lunches en veel koffiepauzes :)
Elke dag heb ik meegelopen met andere collega's, om te kijken wat ze doen en hoe ze dit doen. Ik ga nu niet iedereen aflopen maar alle collega's zullen wel later vernoemd worden, ik voel dat er hier nog leuke verhalen verborgen zitten!
Het idee achter het bedrijf (Plano Bê) is een beetje de folosofie die Google hanteert: geef genoeg ruimte aan je werknemers en creëer een atmosfeer waarin ze zichzelf kunnen ontplooien. Een van de gevolgen hiervan is dat er niet echt werkuren zijn, maar eerder doelen die op het einde van de maand moeten worden gehaald. De invulling doe je zelf. Andere dingen zijn bijvoorbeeld dat heel het bedrijf twee keer per week Engelse les krijgt. Ook zijn de meesten nog samen actief in hun vrije tijd met het ontwikkelen van programma's. De passie voor technologie en het creëren van software zitten bij iedereen goed ingebakken.
Elke week wordt tenslotte afgesloten op vrijdag om 16u. Hierna wordt een groepsactiviteit gedaan: samen gaan voetballen, een film zien of zoals deze week: met iedereen op café. Wel leuk om samen met iedereen goed door te zakken, zeker bevorderend voor de groepssfeer. :)
Op naar week twee waar het echt werk begint!

Ik sta trouwens ook op de website van Plano Bê.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten