dinsdag 2 oktober 2007

Meer van da niets!

De zaterdag eindelijk is bijgeslapen van de afgelopen week en verder NIETS gedaan. Maar ’s avonds was er het eerste officiële kot feestje op iemand zijn dak. Zalig uitzicht en echt veel (nieuwe) mensen, leuke sfeer. Omdat het de zondag weeral ongelofelijk zalig weer was, zijn we met ne man of dertig naar het strand getrokken. Da was zoon veertig minuten in den tram met air conditioning om daar dan op een redelijk strand aan te komen. Nog wel vuil maar goed uitzicht, warm water en leuk gezelschap. Verassend genoeg toch ni (hard) verbrand. Uiteindelijk tegen een uur of tien terug in de stad terecht gekomen na nog ne goeie souvlaki (vergeklijkbaar me ne goedkope kebab) te hebben gegeten in beach-town Kalamaki, waar het wa rustiger vertoeven is dan in athene. We waren nog me twee in de metro waar we op sleffers, in een tshirt en zwembroek moesten overstappen in het drukste station van athene. Maar gelukkig zien ik er al helemaal uit als ne local dus da viel ni op :D

De volgende dag moesten we ons registreren in de unief. Ik had gedacht da het totale chaos ging zijn maar het bleek goe mee te vallen. We moesten ons me zeven inschrijven in een bepaald departement. Dit hield in da ze den boek van sinterklaas hadden geleend en daar alle namen inschreven. Na ook 100 foto's te hebben afgegeven kregen we de nodige documenten om een veilig vertoeven in het communistische hoofdkwartier te garanderen. We kregen ook het goeie nieuws dat we twee keer per dag gratis kunnen eten in het studenten restaurant. Het is gene steak van de week maar het valt toch goe mee (GRATIS!)
In de namiddag toch terug het strand opgezocht maar eer we daar waren was het al wa afgekoeld en nimmer echt zwemweer (23 graden :() Wanneer ik daarna thuiskwam was mijne derde flatgenoot gearriveerd, nen pool die in berlijn woont en me zijne auto vanui berlijn was gekomen. Direct de alcohol uit den auto gehaald en erin gevlogen (beetje te hard die polen :p)

Mijne franse kamergenoot blijkt een beetje nen autist omda hij gene rommel kan zien, echt stipt gaat slapen en opstaat (iets wa in mijn ogen onmogelijk lijkt :D) Den duitse pool lijkt ook wel nen toffe en propere kerel zoda het allemaal wel goe ga meevallen.

Vandaag het allereerste leske grieks gehad, volledig vol klaslokaal waar de zon al nen hele dag op had geschenen, maar omda het interessant was ben ik toch maar blijven zitten. Niet zoals de spanjaarden die al direct den helft hadden geskipt :D Nu de internet sessie rustig afronden om dan naar de wekelijkse erasmus pub te vertrekken waar we iedereen zeker beter gaan leren kennen! Ook de reeds bekende trip naar myconos die op donderdag vertrekt kruipt dichter en dichter bij. 4 dagen plezier maken op het eiland! Meer foto's en updates na het weekend, dat vanavond al begint ;)

1 opmerking:

  1. joo marcel,

    blijkbaar al goe ingeburgerd daar, zoals het hoort. Ik ben indertijd ook nog nr Athene nen erasmus maat gaan bezoeken en veel herkenbaars in uw teksten..ben ook gratis gaan eten in da studentenrestaurant, ook feestje op dakterras en elken dag souvlaki :).Het wordt ongetwijfeld een zalige erasmuservaring voor u, en precies ook al wa schoon maskes gezien op uw foto's ;). Keep up the good vibes!

    Dj Ronny

    BeantwoordenVerwijderen