vrijdag 8 oktober 2010

Het langverwachte moment

Het opkomende weekend is er één van 4 dagen (eigenlijk 3 maar Plano Bê zei da het ok was ;)

Volgende week is het ook net een jaar geleden dat ik hier toekwam.

En deze dingen hebben toch iets met elkaar te maken. Want vanaf dat ik hier was hoorde ik verhalen over een groot studentenfestival dat een week vroeger had plaatsgevonden. Tijdens heel het jaar dat volgde bleef dit als beste moment overeind.

En alhoewel er al wel een pak leuke reizen en feesten zijn geweest, verwacht ik hier toch veel van.

De naam van het festival is InterUNESP. UNESP is een provinciale (slechte nederlandse vertaling) universiteit. In elke stad van de staat São Paulo is er wel een campus te vinden. In Franca studeren er ongeveer 4000 studenten.

Het evenement duurt 4 dagen, we vertekken vrijdagavond naar Araraquara, een stad op een drietal uur rijden van Franca. De stad wordt de hoofdstad van de sinsaasappelen genoemd, we'll see!

Elke ochtend opent het festival met sportcompetities, waar alle verschillende ploegen van de verschillende steden het tegen elkaar opnemen in basketbal, voetbal, volleybal en waarschijnlijk nog wat andere disciplines. Tijdens de namiddag is er een rustig festival met wat optredens en dan elke avond is er een groot feest te doen met enkele grote bands die op verschillende podia optreden.

Vorig jaar was er een gelijkaardig feest te doen in Franca, van de USP universiteit. Daar kwamen een 3 000 mensen op af, hier zou het eerder rond de 15 000 liggen.

Dus alhoewel ik het Belçgische festivalseizoen heb gemist, kan ik het misschien hier goedmaken!

Tot woensdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten