maandag 23 augustus 2010

België-Brazilië

Het waren vijf goed gevulde weken in België. Bedankt aan iedereen, ik vond het echt plezant!

De reis terug naar Brazilië was ging goed vooruit. 's Morgens vroeg in Brussel vertrokken naar Frankfurt en dan via een korte tussenstop in Salvador naar São Paulo. Daar had ik geluk met de timing en kon ik nog net de laatste bus richting Franca nemen. Ongeveer een dag later plus vijf uur tijdsverschil was ik terug op vertrouwd terrein.

Enkele bedenkingen:

Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden tegen bijbetalen voor te zware bagage. Gewoon zoveel mogelijk in de handbagae steken. Jammer genoeg stond er bij de gate in Frankfurt een weegschaal te wachten. Iedereen moest alles laten wegen. Mijn eerste poging gaf 14kg aan. Het toegelaten gewicht was maar 6kg dus dat zou me een vlotte 7kg * 20 euro/kg = 140 euries kosten. Beetje veel dacht ik! Na wat creativiteit (jas + trui aan en zoveel mogelijk dingen onder kleren in zakken, in mouwen, sokken, tussen de riem steken) bleven er nog 9 kg over. Toch een scherpe 80 euro erbij op al een redelijk prijzige vlucht. Gelukkig waren er ook anderen die dachten dat de oplossing was om het actieve personeel daar goed uit te schelden. Da zorgde voor wat afleiding en bracht me terug in de sfeer van het Portugees :)

Tijdens vliegreizen doen mensen wel eens hun schoenen uit. Ook gaan ze wel eens naar het toilet.  En dan zijn er ook enkelen die die twee zaken ranzig genoeg combineren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten